Kuasa TUHAN...

[Cerita dari Acheh]

[sama tapi tak serupa]
Gambar ni Munirah hantar via Google talk., cantikkan gambar nih??hehe~ Mula-mula tengok., ingatkan gambar kilang kat belakang tu., nampak tak? Tapi menurut Munirah, kat belakang tu sebenarnya kapal yang terdampar kat situ. Owh, lupe plak., ni sebenarnya gambar Muni ketika berada di Acheh untuk program elektif kumpulan mereka.. Menurut Muni lagi., kapal ni ialah kapal jana letrik yang ada kat tengah laut. Kapal ni ditolak ombak sejauh 5km dari pantai ketika berlakunya kejadian tsunami di Acheh dulu. Bak kata Muni., "kuat tul ombak tu tolak., kuasa Tuhan.." Maha Suci Allah~
Then., Muni send gambar lagi.. katanya., "ni gmbar atas kapal tu plak.."
Kat belakang ni ada nampak pantai. Kata Muni., pantai tu la yg tsunami dulu.. Rumah kat belakang tu habis kena sapu masa tsunami tu.. Bawah kapal ni Muni kata ada dua buah rumah kena tindih dengan penghuni-penghuninya sekali..
Muni send satu lagi gambar..

Kali ni Muni suh cari gamba dia kat atas kapal ni.. dan dengan jayanya aku dapat meneka dengan tepat..hehe~ =)

to Munirah: nice experience..!!thanks for sharing~ =)

2 comments:

  1. oo.. kapal ni.. dell ada citer.. best arr dieorg.. nak ikut pg jogjakarta boleh? haha~ mana tau ada kapal2 cam ni gak.. nak experience.. cepat update psl kelip2 yg kat rumah faten skali tau..

    ReplyDelete
  2. -->`Aainaa Nur Raihana Abdullah :aish., nk ikot pegi jogja sbab ade sape ni aina.??=p will update soooon..=) i'Allah~

    ReplyDelete